środa, 23 listopada 2016

FOOD BOOK #5

Ciąg dalszy "foodbookowego" cyklu, który tak lubicie :)
Na dobry początek dnia: woda z cytryną.

Śniadanie. Tym razem miska acai, a w niej: jogurt (wiadomo-dobre bakterie!), sproszkowane owoce acai, odrobina miodu manuka, banan, borówki, płatki kokosowe. Pycha!

Drugie śniadanie: zielony koktajl. Składniki: pęczek pietruszki, kawałek brokuła, kilka liści szpinaku, cytryna, melon, banan (zamiast melona i banana wrzucamy zamiennie jabłko lub gruszkę) plus sproszkowane pestki winogron.

Na obiad różowy ryż z warzywami (buraki, brukselka, fasolka, sałata, jarmuż, ogórek kiszony).
Ryż zawdzięcza swój kolor plasterkowi buraka, który wrzuciłam do garnka pod koniec gotowania ;)

Podwieczorek, czyli orzechowo-czekoladowe "kulki mocy" :) Przepis tutaj.

Ulubiona sałatka na kolację :) Składniki: quinoa, awokado, pomidor, sałata, oliwa z oliwek.
Julek niestety nie podziela naszego entuzjazmu w tej materii i dlatego zjadł swoją ulubioną kolację - kanapkę z pastą z czarnej fasoli.

35 komentarzy:

  1. Już parę razy widziałam ten naszyjnik... Można prosić o nazwę firmy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To medalik SeaSideTones, z naszego sklepu :)
      http://seasidetones.com/pl/p/Zlota-zawieszka-14k/88

      Usuń
  2. Julek tez pije takie koktajle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, pije, sa bardzo smaczne, w odpowiedniej proporcji czuc tylko owoce, a zielenina jest "przy okazji" :)

      Usuń
  3. Czekałam na ten wpis, dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ania, a ten obiad to bez tłuszczu? Żadnego "sosu"? Tak sucho wygląda... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez sosu :) A tluszcz dodaje prawie zawsze przy okazji obiadu, dla lepszego przyswojenia witamin rozpuszczalnych w tluszczach. Tu jest w postaci odrobiny masla nalozonego na warzywa wyjete z pary.

      Usuń
    2. Droga Aniu nie chcę się absolutnie wymądrzać i możesz tego wpisu nie publikować bo jest on do Ciebie, ale witaminy rozpuszczalne w tłuszczach to mit. każde warzywo a nawet owoc ma minimalne ilości tłuszczu (tak jak białka i weglowodanów) i nie trzeba sie martwić o przyswojenie witamin pod warunkiem że są to prosto skomponowane posiłki. Wiem to od p.Marleny z Akademii Witalności, o której być może słyszałaś:)

      Usuń
    3. Ja wole jednak nie polegac na jednej teorii i skoro dodanie tluszczu w niczym nie przeszkadza, to wole dodac, niz pominac :)
      Kiedy otrzymuje sprzeczne informacje z dwoch roznych zrodel ktore cenie, staram sie wybrac ta ktora mniej moze zaszkodzic.

      Usuń
  5. Ten link do kulek mocy coś mi nie działa 😔

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie dziala. To link do mleka migdalowego, w ktorym podalam tez przepis na "batony" (to wlasnie ten przepis "mocy"). Mozna z tego zrobic batony, kulki, albo spod do tarty :)

      Usuń
    2. Dziękuje , późnym wieczorem nie zauważyłam wpisy poniżej 😉. Uwielbiam wasze food book 😘 Pozdrawiam Ania

      Usuń
  6. W waszym obiektywie jedzonko wygląda przepysznie i bardzo wykwintnie.
    Bardzo lubię zielone koktajle. Dziękuję za podpowiedzi na weekendowe menu :*

    www.themomentsbyela.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Różowy ryż wygląda świetnie! Pomysłowe urozmaicenie obiadu :-)
    Dziękuję za inspiracje ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniu, chciałam Ci bardzo podziękować za food booki. Dzięki Wam zaczełam się zastanawiać nad tym co jem, zmieniam swoje, jak i moich chłopaków, nawyki żywieniowe, jestem przerażona, ze jest tak wiele chemii w jedzeniu. Dziękuję za dużo dawke motywacji :* Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  9. Oooo zdjęcia przepiękne! Kolory cudowne :)

    www.poszukujaca.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślałam, że to jakaś nowa odmiana ryżu :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Aniu czy mogłabyś polecić książki o zdrowym odżywianiu które uważasz za wartościowe , inspirujące ? Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam "Superodpornosc. Jak z posilkow czerpac zdrowie" J.Fuhrmana oraz "Leczenie zywieniem" J.Kempisty.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Aniu , a jaki jest przepis na ulubiona Julka pastę z czarnej fasoli?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Namaczam fasole na noc, rano gotuje (dodaje troche kombu), na patelni smaze cebulke, sole, miksuje wszystko :) Pyszne! Smakuje troche jak smalec :)

      Usuń
  13. Uwielbiam Wasze przepisy! Oczywiście je wypróbuje, a pomysł na buraka z ryżem jest genialny!

    OdpowiedzUsuń
  14. a gdzie foodbook 4? czy coś przeoczyłam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tu:
      http://www.mammamija.pl/2016/09/food-book-4.html
      Pozdrawiam!

      Usuń
  15. Aniu, gdzie kupujesz sproszkowane owoce acai?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio w sklepie iHerb, przy okazji innego zamowienia :)

      Usuń
  16. Z niecierpliwością czekam na każdy FOOD BOOK 😊😊 proszę o więcej 😍

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszystko wyglada smakowicie!

    OdpowiedzUsuń